4 feb. 2010

:.: Romeo si Julieta

Am terminat de citit si Romeo si Julieta a lui Shakespeare. Nu e o lectura prea usoara, dar nici grea nu e.

Mi-a luat cam 2-3 ore s-o citesc si n-am cum sa nu fiu putin carcotas. Adica, zic eu carcotas dar cine stie. Ma gandeam la Romeo si Julieta ca scriere tiganeasca. Adica, personajele principale au numele Romeo si Julieta, iar pe celalalt pretendent il cheama Paris. Povestea incepe cu un scandal pe strada din cauza unor "fitze" mascate de o dusmanie straveche... Julieta n-are nici 14 ani si ma'sa ii spune ca altele la varsta ei deja sunt casatorite si au si copil, de asemenea parintii o obliga sa se casatoreasca cu cine vor ei. Personajele sunt cam maneliste...

Trecand la analiza serioasa, chiar este o lectura buna. Este aparte fata de ceea ce am citit pana acum, insa mi-a placut. Are un ritm aparte de alte scrieri, insa total asemanator imaginii teatrale. Era cat p-aci sa ma piarda undeva pe la jumatatea povestii, insa mi-a recaptat atentia imediat.

Mi-au placut multe parti istete sau atractive din carte, ca de exemplu:

(una din preferatele mele:)
"Eşti şi nu eşti: acesta e amorul!
Pe care îl urăsc, deşi-i duc dorul!"

"[...] Şi poţi avea puterea
Când ai orbit să uiţi ce-a fost vederea,
Comoara scumpă ce-i acum pierdută?"

"În ochii tăi, ea mai frumoasă pare,
Că n-au avut prilejul s-o compare
Decât pe dânsa singură cu sine..."

"Acei doi aştri-n capul Julietei
S-ar ruşina de strălucirea fetei
Ca zarea lămpii de lumina zilei"

şamd.

Apropo, daca vreti un rezumat, dati la sfarsit la declaratia preotului Laurence in fata Ducelui. Se termina cum trebuie sa se termine o piesa de teatru si in concluzie, chiar are un alt aer fata de parerea generala de "ce prosti si aia de s-au omorat singuri aiurea".

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu